2008 är snart slut.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja absolut, jag åkte på en 5 månader lång resa med Ida och besökte många länder, träffade många trevliga människor och provade saker jag aldrig gjort förut. T.ex. Bungyjumping, River rafting, Skydiving bland annat.
Jag seglade med mamma och Kent i Kroatien och Turkiet och jag involverade mig i ett distansförhållande, något jag tidigare sagt att jag inte skulle göra.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gav inga nyårslöften, och kommer inte göra det i år heller.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inte vad jag kan komma på nu.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, jag hade tur i år. Alla är kvar.

5. Vilka länder besökte du?
Brasilien
januari, Thailand februari och mars, Malaysia mars, Indonesien(Bali och Gili Trawangan) mars och april, Malaysia april, Australien april, Nya Zeeland april och maj, Cook Islands (Rarotonga) maj, USA maj och juni, Turkiet juni och juli, Kroatien juli, Norge(räknas det?) augusti, september, oktober och november, Turkiet oktober och november. Det var allt.

6. Är det något du saknar 2008 som du vill ha 2009?
Ett jobb, och så vill jag kunna träffa Michal mer.

7. Vilket datum från 2008 kommer du alltid att minnas?
Har haft så många underbara stunder under 2008 så jag kan knappast välja ett datum, många var bra.

8. Vad var din största framgång 2008?
Oj, jag vet inte riktigt. Jag har i alla fall provat på många saker som jag velat, och jag tycker själv att jag vuxit som människa.

9. Största misstaget?
Det har som väntat blivit en del misstag, men jag tror jag håller dem för mig själv.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Kraschade ordentligt med bilen i början av februari, strax innan avfärd till Thailand men klarade mig otroligt nog med en hel del blåmärken och smärtor i högerarmen. Blev ordentligt febersjuk på Gili Trawangan men det gick bra.

11. Bästa köpet?
Har blivit många sådana, köpte många bra saker i USA. De bäst investerade pengarna gick nog däremot till mitt dykcertifikat, det är bra skit.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Jorden-runt-resan, absolut. Men det är inget jag ångrar alls.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oj, ja att jag och Ida inte var ovänner någon gång under resan, att jag träffade så många trevliga människor och fick se så många underbara platser och uppleva så mycket.

14. Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2008?
Haha, ja det är många men om vi ska ta några så blir det:
Justin Timberlake-Lovestoned/I think she knows
Flo-Rida- Low
Duffy-Mercy
Rihanna-Disturbia

och
Mickey Avalon-Mr. Right och My dick

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare överlag måste jag nog säga, men det är kanske för att jag fått uppleva så mycket och träffa så underbara människor.

16. Vad önskar du att du hade gjort mer?
Svårt att säga. Jag tror nog inte att jag önskar att jag gjort något mer, men jag har ofta önskat att jag haft mer tid.

17. Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Druckit mindre i Turkiet bland annat, blev lite mycket där ibland. Eller vad säger ni Amanda och Johanna?

18. Hur tillbringar du jul?
Med familjen. Först på pappas sida och sedan på mammas.

19. Blev du kär i år?
Ja, det blev jag.

20. Favoritprogram på tv?
Haha, ja jag tror inte jag har något favoritprogram. Blir mest att jag sätter mig och tittar på vad som än är på.

21. Bästa boken du läste i år?
The Kite Runner
- Khaled Hosseini
The Poisonwood Bible- Barbara Kingsolver
The Golden Notebook-Doris Lessing
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Douglas Adams
The Restaurant at the End of the Universe - Douglas Adams
Life, the Universe and Everything - Douglas Adams
So Long, and Thanks for All the Fish - Douglas Adams

Det blev en hel del bra böcker helt enkelt, och skälet till de engelska titlarna blir för att jag läste dem på engelska.

22. Största musikaliska upptäckten?
Ptja, svår fråga, vet inte om jag gjorde någon större upptäckt.

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Pengar? Med tanke på att jag var i USA vid tillfället så verkade det vettigt.

24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, jag hatar inte. Men många har i mina ögon förändrats åt det negativa hållet.

25. Något du önskade dig och inte fick?
Nej, jag tror inte det.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag bodde på hostel i San Diego USA tillsammans med Ida, Sara och Maria och blev bjuden på en tur till Tijuana, Mexico där vi hade otroligt roligt och festade ordentligt.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Absolut, det är mycket man vill ska hända. Men såhär i efterhand tycker jag ändå det har utvecklats på bästa sätt.

28. Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Haha, jag älskar ju det faktum att man kan ha olika stilar olika dagar, så det får väl bli blandat då.

29. Vad fick dig att må bra?
Ida, alla trevliga människor vi träffade, mina vänner här hemma, Marmaris, brudarna i Norge och Michal.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha, oj det var en svår fråga faktiskt. Hmm, mest sugen på? Det borde bli Paul Walker då kanske, han är snygg.

31. De bästa nya människorna du träffade?
Oj, fan så svårt. Det är ordentligt många, vi tar dom som var bra.
Hannah Yong och Jamie Scott Williamson
Julie Pedersen
Johanna Melin och Kristin Svensson
Chris Immler
Beni Surber och Roman Hartmann
Erin Sawatzky och Sarah Blakely
Matthew Walker och Cameron Walker
Linda Trones och Vilde Bakkene
Sara Grevsjö och Maria Wiig
William Moran
Jacob Fenger Gomez, Janus Louw och Mathias Dahl.
Sara Lindström
Linda Svedin
Mikaela Thuresson
Isabelle Boman
Malin Engström
Emelie Lenes
Emma Andersson
Ja, jag tror det var dom som var riktigt bra, eller är riktigt bra.

32. Vem saknade du?
Morfar.

Ja hörni, det var väl mitt 2008 i stort. Kommer en krönika med bilder senare när jag orkar.
Nu ska jag försöka sova. Gnatt.



Kommentarer
Postat av: Amanda

Sen kommentar men du vet ju hur jag är. Jo, det blev LITE mycket ibland. Som vi räknade på det där så fick vi väl i oss sisådär nån 10 litersdunk redbull-vodka var... Way too much! Men kul hade vi. Ingen kan påsta nåt annat;)Haha! Sitter och lyssnar på turkmusik och längtar ihjäl mig, Åh, gud vad jag vill dit NU! Med Johanna OCH dig. Hoppas att det är det som är meningen;) Vi får vänta och se. Miss u

2009-01-20 @ 01:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback