Apparently unaffected

Idag är ingen bra dag. Gårdagskvällen blev inte heller bra.
Gick och la mig 21.15 men fick ett sms innan jag hunnit somna, och därefter blev det som det blev.
Jag skulle ha åkt till Emmeli och Tomas helt enkelt, hade varit bättre.
För övrigt var vi på finalen i curling EM igår, det var helt okej, men som de flesta nog vet så förlorade de svenska damerna med en sten i sista omgången, så det var trist.

Sitter och lyssnar på Maria Mena och albumet Apparently Unaffected just nu, och jag är väldigt positivt överraskad.
Det är faktiskt mycket bra, inte alls min musiksmak egentligen, men eftersom jag är en sådan som är otroligt svag för bra texter så är det här albumet helt underbart. Hon skriver väldigt bra och musiken är fin.

Just hold me


Comfortable as I am
I need your reassurance
And comfortable as you are
You count the days

But if I wanted silence
I would whisper
And if I wanted loneliness
I'd choose to go
And if I like rejection
I'd audition
And if I didn't love you
You would know

And why can't you just hold me
And how come it is so hard
And do you like to see me broken
And why do I still care
still care

You say you see the light now
At the end of this narrow hall
I wish it didn't matter
I wish I didn't give you all

But if I wanted silence
I would whisper
And if I wanted loneliness
I'd choose to go
And if I like rejection
I'd audition
And if I didn't love you
You would know

And why can't you just hold me
And how come it is so hard
And do you like to see me broken
And why do I still care

Poor little misunderstood baby
No one likes a sad face
But I can't remember life without him
I think I did have good days
I think I did have good days

And why can't you just hold me
And how come it is so hard
And do you like to see me broken
And why do I still care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback