Norge

Sitter hos Ester och Annika och tar det lugnt. Annika är på jobbet, jobbar natt ikväll.
Så vi lämnade av henne på fabriken efter att vi varit i fillan och köpt godis och pizza.
Det tyckte vi att vi förtjänade.

Igår var det fest igen. Trevligt och så, inget att klaga på och efter fester så finns det så mkt mer att skvallra om än vanligt i denna lilla håla, så det uppskattar vi! Känns rätt meningslöst att skriva massa skvaller här dock, lets face it, ni har ändå ingen aning om vem någon är. För ävrigt rullar allt på på fabriken och så, jag har fått mitt första lönebesked, 7800 för 8 dagar, efter skatt. Jotack, det sitter fint må jag säga.

För övrigt så lär man känna fler och fler för var dag. Och jag lär mig polska. Fast några polacker gör mig lite nervös måste jag erkänna. Dem går jag mest runt och skrattar nervöst mot, det låter ganska hysteriskt faktiskt, jag kanske är hysterisk. På fabriken har jag annars mest lyckats kasta saker på okända ryska kvinnor, falla ihop av skratt när en polack sjunger "eye of the tiger" på bruten engelska och få min vänstra kind full av stämplar med produktionsdatum. Vi har rätt kul alltså. Jag och Annika har även kommit på världens roligaste sätt att göra alla mållösa, speciellt chefen, men det håller vi för oss själva. Eller, det gör vi inte, men det är inget jag orkar skriva ner. Jag har också fått en 16-årig norrman efter mig befarar vi, haha! Det tycker vi är kul, haha!

Sitter och knåpar på ett brev till er där hemma också, när jag har tid. Så jag skickar det till någon så får ni ha högläsning. Nu ska jag snart lämna Ester ifred och gå och lägga mig, ska vara på jobbet 0600 imorgon också, vilken lycka!

Nu bjuder jag på lite bilder, håll till godo till nästa gång jag får tid att sitta vid en dator gott folk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback