Andra halvan av 2007


I Juli var det Gatufesten, och till skillnad från tidigare år hade vi inte jättefint väder. Men det dög ändå, såklart! Bodde som vanligt på södra berget, och där var det fest som vanligt, och vi hade jävligt roligt! Tyvärr har jag inga bilder, men det får gå ändå! I juli var det också dags för flytt till Norge. Träffade Siri i Trondheim på vägen, tittade på domkyrkan och sedan bar det av ut på Hitra, Jektvik var mitt nya hem, och jag skulle jobba med krabbor. Det var i Juli jag lärde känna massa nya människor, många som jag kom att tycka hemskt mkt om. Och det var i Juli som det var fest i baracken och helgen efter i blå huset.




I Augusti hade jag och Annika tråkigt på jobbet och kom på hur man skulle kunna få chefen, den tredje rikaste mannen i Norge mållös, det var hysteriskt roligt och alla polacker i kantinen trodde nog att vi var höga!
Det var också i Augusti som vi trodde att lammköttet var kär i mig, något vi ännu inte fått bekräftat, men lika glada är vi för det. Anti-Rasistfesten var i Augusti och det var efter denna som Mr Latvia bjöd in sig själv på kaffe hos mig, och blev dissad, ha! Det var även i Augusti det var bowlingfest med fabriken, och tjejerna i mitt team, team klor, hade på oss matchande silvertights. Killarna hade kvinnolinnen i silke! Oförglömligt, även om det var si och så med själva bowlingtalangerna!


I September lämnade massa folk oss på Hitra, och Jakob kom till ön. Vi hade fest i baracken och dansade hela natten efter tårtkalas hos Annika och Ester. Jag, Anna och Maya åkte till Trondheim på en stoppdag, jag köpte mina skor och vi träffade Siri och också lilla Ayla för första gången!  Det var även i September jag flyttade från lägenheten i Jektvik till huset i Anses och mina favoriter Anna, Maya och Maria. Det var det bästa jag kunde ha gjort! Och så fick jag träffa Reven som Jetet också!
 

I Oktober var det säsongsfest med fabriken. Det var den kvällen Jakob fick sy 4 stygn i bakhuvudet, Malin inte kunde sluta kalla Korba för Kobra och det var också den kvällen det var efterfest i baracken. Det var i Oktober som Malin och Jocke lämnade team Klor, och det tyckte jag var riktigt tråkigt. Det blev aldrig riktigt detsamma. Det var i Oktober som jag hånglade med Årets hunk på en fest på Dolmöya, och det var också i oktober som hans fru kom på besök till fabriken. Det var i oktober våra psykiska problem började visa sig på allvar och vi började skriva altenativa julsånger, t.ex. "Midnatt och bråd död" och "Räven rafsar sönder Lisen". Det var också i Oktober jag och maria började med våra söndagspromenader, det var bra!Och det var då det haglaed så otroligt mkt en kväll när vi gick hem från jobbet!


I November åkte Anna, Maya och Jakob. Det var riktigt tråkigt. Jag och Maria var plötsligt ensamma. Det blev mer och mer snack om "Emotions" och vi började fundera på hur vi skulle julpynta huset. Pappa och Ewa kom på besök, vi bakade bullar och så åkte vi till Hjorten. Det var även i November som Peter, Flinta och Daniel tog vår tavla. Jag och Maria hade plötsligt dvd och blev besatt av Stomp the yard, och så såg vi spökflickor. Och så var det någon som kom förbi på sin joggingtur. Det var också i November som Bobas husvagn blåste sönder och det var husvagnsrester över hela parkeringen, och Karol blev påkörd.



I december hade så gott som alla åkt hem. Och vi var bara några styckna kvar, jag minns det som en månad när vi fick slita arslet av oss på jobbet för att det skulle funka. Det var en utter på fabriken som Stig tog död på. Vi var en gång till på Hjorten, där träffade vi en kvinna som sa att Inger-Karin var en fitta, och jag blev nerdragen i ett knä och någon sa väldigt fina saker. Jag minns det som den månad då jag, Maria och Jennie lussade för Lina utanför Spar, sedan minns jag det även som den månad där jag åkte bil i 2 timmar och  bara pratade. Och i December var också vår sista dag, när vi dansade på slaktriggen och drack vodka i vaskrummet! I december har jag också hunnit haft Maria med mig här hemma i Övik och fått träffa alla mina vänner igen.


Men nu är det slut på det roliga, jag har säkert glömt mkt, men det är sånt som händer. Ni får påminna mig om det är ngt viktigt jag glömt så lovar jag att uppdatera! Nu är 2007 snart slut, 23 timmar kvar bara. Och sedan är det 2008. Jag hoppas det blir bra, jag tror det blir bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

underbart att du orkar! jag ska sätta mig ner nån dag o skriva lite jag oxå men tror jag tar de när lukasz åkt hem till HItra... Puss på dig!

2007-12-31 @ 10:54:44
Postat av: bad boys fo' life

hahahahaha, that's how we roll mothafuckas!!! word! året e slut, jag e glad att ha lärt känna dig hjärtat=) let's bounce baby! yyiieeeaahh

2007-12-31 @ 14:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback