Driving home for christmas.

Japp, det har vi gjort. Jag och min trogna följeslagerska maggan.
Lämnat Hitra och allt som fanns där bakom oss och nu är vi hemma i fosterlandet, tänka sig!
Sista helgen gick mest åt till att städa och säga hejdå till de få av de vi tycker om som var kvar där.

Fredagen avslutade vi produktionen vid halv 1, jag och Jennie stod på slaktriggen och tog död på de sista krabborna för i år, när dem var döda dansade vi på riggen. Det var morsomt!
Efter det var jag och Maggan glada i hågen och åkte in till Fillan för att ta de resterade sprutorna.
Kommer tillbaka, fortfarande lika glada i hågen och möter Marta som påpekar att vi inte borde vara så glada med tanke på att frysen är full och vi är 4 styckna som ska fryspacka. Går ner i slussen och har ett givande samtal med Bodek.

Jag: "Is it much to freezepack?"
Bodek: "Another question please!"
Jag: "But, is it much in the freezer?"
Bodek: "New question please!"
Jag; "But...."
Bodek: " It's 15 (!) pallets, 6 ½ outs."
Jag: " Kurva!"

Ja, kära vänner. Det var då jag och Maria insåg att vi var tvungna att ta till spriten.
Maria gick alltså upp till köket, och in i kylen och hämtade en flaska vodka och en Julebrus. Sedan plockade hon åt sig 4 muggar och återkom ner i produktion. Vi viskade till Marta och Bodek att vi hade en överraskning och att det skulle följa med oss in i vaskrummet, och sagt och gjort, när de såg vodkaflaskan lyste deras ansikten upp igen, och Bodek gick snabbt och stängde dörrarna och började duka fram bord och stolar(provisoriska sådana gjorda av 20/30 kassar staplade ovanpå varandra). Efter en grogg var, var vi mkt gladare i hågen så då gick vi ut och fryspackade. 5 timmar och 2 groggar senare var vi klara, och jag måste säga att vi fortfarande var lika glada i hågen då. Allt tack vare spriten.

På lördagen städade vi hela det satans huset. Det var inte kul. Tog en paus mitt i och åkte och åt på Salt og Pepper en sista gång med Karoline. Sedan åkte vi hem igen och fortsatte städa. Åkte även en sväng till fabriken för att hämta sopsäckar och diverse annat tjafs, där möter vi Lukasz, Boba, Piotr, Lisa och Marie som sitter och dricker på fabriken. Polackerna är lagomt aspackade och dansar på bord och kommer med oförståeliga inlägg lite då och då i diskussionerna. När vi tröttnat på dem och sagt hejdå åkte vi hem igen, och fortsatte städa tills klockan var 01.30. Då satte vi på en film och somnade till den.

Klockan 08.00 dagen därpå var vi uppe med tuppen och packade in det sista i bilen, en sväng till fabriken för att lämna nycklarna, och sedan bar det av. Bort från Hitra, och bort från allt. Stannade till i Trondheim för att hälsa på Siri och Ayla, som har införskaffat mohikanfrisyr lagom till jul, så det var trevligt! Sedan åkte vi igen´. och sedan kom vi fram hit.

Nu är vi här och har fördrivit tiden med att gå på hockey och paradisbadet bland annat, trevligt värre. Och nu ska vi gå på stan, tjing!

Kommentarer
Postat av: ankan-sysslolös

men så sätt igång å blogga nån gång då för faaaan......

2007-12-21 @ 20:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback