Första halvan av 2007

eJa, året började med att jag och Siri skålade in det nya året på Club Unique på Barstreet i Marmaris, Turkiet.
Jag hade precis kommit dit och förväntade mig 3 underbara veckor med mina vänner där nere. Jag fick ett par underbara dagar där nere i Marmaris, vi promenerade i solen och satt i Marinan och pratade, åt god mat, hade grillfest, var ute på Barstreet, spelade biljard, umgicks med en byracka och hade det jävligt bra helt enkelt. Träffade Alexandra och Samet och umgicks en hel del med dem. Träffade även Rebecca och Elisabet en del, vi hade ett par trevliga kvällar ihop på greenhouse bland annat. Åkte vespa med Ibo till Icmeler, blev nästan förkyld på kuppen. Och spenderade några dagar i Icmeler hos Kajsa och Kadir, fiskade lite och såg på film och så.



Men då hände det som inte fick hända. Morfar gick bort när jag fortfarande var kvar i Turkiet. Och tack vare Sos International fick jag min flygväg hem betald, liksom en natt på ett lyxhotell i istanbul. Att han dog är något av det värsta som hänt i mitt liv, och jag saknar honom något fruktansvärt. I slutet av Januari hade vi en fin begravning, och tog farväl av honom.


I Februari åkte jag och Emelie tåg ner till Skövde för att hälsa på Josefin. Efter en tågresa där Emelie blev smått antastad anlände vi helskinnade. I Skövde gick vi ut tillsammans med Josefin och hennes vänner, lekte med Ludde, köpte nya kläder, hade massagekväll och åt en hel massa onyttig mat. Precis som vanligt alltså.


Förutom resan till Skövde hände inte mkt i Februari. Även om jag bör erkänna att jag här i början av året lärde känna någon som jag kom att tycka väldigt mkt om. Annars var Februari trist, jag slutade jobba på cafeét, vilket var bra i sig, och började jobba på dagis där jag har trivts väldigt bra!

Lisa var och hälsade på i Mars och vi drack efes och åt kebab, och även om vi inte var i Turkiet så var det nära! Det var även tal om att jag skulle åka och jobba som Au Pair i Nya Zeeland, allt var bra, och hade det inte varit för pengarna så hade jag nog åkt. Men nu blev det inte så. Jag var och hälsade på Ida och Johan i Umeå en helg. Och Elias hade inflyttningsfest om jag inte minns fel, det var den festen Ida och jag hånglade för att få vin, haha! Vi är lättköpta! I Mars tog jag mig äntligen i kragen och tog körkortet, det var på tiden! Sedan hade vi grillfest på klippan och var dansande häxor i röken och åt middag på Olles.



I april hade vi reunion, Josse var hemma från Skövde, Öhgren hade just kommit från Australien och Stina var hemma från Malmö. Det var laddat för en stor fest, och efter många om och men så kom även Tom efter en rask bilfärd från Boden med Johan vid ratten. Tom var 2000 kr fattigare men lika glad för det! Det blev en trevlig kväll med mycket sprit, lekar och skratt, precis som det ska vara! I april fick jag även veta att jag fått jobb i Norge. Det var även i April som jag och Emelie såg en huggorm och nära nog dog av skräck, trots att den stackarn inte var längre än en linjal. I april var det såklart även dags för den årliga sista april festen på Nötbolandet. Det var som vanligt trevligt med god mat och lekar, detta år med tillhörande masker och utstyrslar. Lisa var på besök, och även om hon låg på toaletten större delen av kvällen så var det kul att hon kom(haha, just det firre;)). Det var även i samband med den kvällen som vi såg What The Fuck-bilen (WTF) och uppfann drinken Flärke sunrise! Och folk gick igång på att rulla in andra i mattor!



I Maj hade sommaren nästan kommit och jag, Tom och Sofie bestämde oss för att ta en tur till Göteborg. Efter en vild tågresa ner med Bodensare och Martin och slickade konduktörskor så kom vi fram. Det blev en vild festhelg med alldeles för mkt alkohol, rån, återfunna rånare, slaget vid Lützen, borttappad Micke med garderobskort i fickan, Boulevard, korv, nybörjarsaxen, bio, asiatisk buffé, förmågan att GISSA rätt portkod, uppslagna knän, grillning och en jävla massa annat. Efter det var jag några dagar hos släkten, det var trevligt. Det var även i Maj som jag och Emelie åkte ut på våra djurletar-turer med bilen, och då fick se massa intressanta djur, inklusive en bäver. Det var i Maj som jag åkte upp till Ida på födelsedagsfest, och det var även i Maj som vi äntligen bokade resan till tunisien.
Och det var också då som vi verkligen åkte till Tunisien. Där hade vi det ruskigt bra med kamelridning och sol och bad, och allt med bara de bästa (även om det inte var alla av de bästa, det var trist att vissa inte kunde följa med). Det var mkt prat om kissonga, gammgojävladyngäckelhinken henna och mkt party. Och allt var "Guuu siiii schööönt! Vi fick även mustig mat på båtturen där Tom underhöll ALLA. Jag, Bella och Emelie fick se Amfiteatern El-Jem, Saltvattenssjön Chott El-Jerid och Matmata där de spelat in star wars! Jag får väl också nämna att Öhgren vann vår poängjakt, starkt jobbat!:)


Det var i Juni som jag skrapade och målade balkongräcket och Sandra och jag fick 12 fiskar en kväll när vi satt på bryggan. Det var också i Juni som jag åkte till Marmaris för att umgås med Johanna och Amanda, och för att leva lite där nere i paradiset! Vi hade 2 underbara veckor, även fast jag bara hde bokat en i början! Vi solade, badade och skrattade mest hela tiden. Och såklart blev det även en hel del kvällar på barstreet med våra vänner, det var livat måste vi säga! När jag kom hem ville jag bara tillbaka! Det var väldigt mkt som var SERIÖST, och det var mkt Günaydin och mkt pasta med tonfisk! Jag hade det underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback