Hitra, Norge

Ja nu är jag här och har kommit till rätta och allt sånt.
Bor i en fin lägenhet i Jektvik som det heter med 4 tjejer.
Tanja, Ida, Isabel och Stina. Trevligt värre.
Ska försöka ta lite kort och lägga in lite bilder när jag får tillfälle, vilket blir när jag orkar.
Sitter hos Mischa och Bengt nu och lånar deras internet eftersom en av två dåliga saker med vår lägenhet är att det tyvärr inte finns internet, och det är väldigt jobbigt för mig, det vet ni som känner mig, haha!
Den andra dåliga saken är att de andra lägenheterna i huset hyrs ut till tyskar och de flesta tv kanalerna är tyska.
Och tyskar nöjer sig inte med att texta när programmen är på engelska eller amerikanska, de måste dubba allt.
ALLT. Så det är mindre kul och leder till att när tvn står på så är det MTV.

Jobbet är bra, jobbigt men bra. Första dagen jobbade jag på en avdelning som heter Skjaell, där man fyller krabbskal med diverse intressanta saker. Brunmat, vitmat, en klo och lite rom om det säger ngn ngt. Det var rätt tråkigt och jag jobbade 9 till 5. Dagen efter så fick jag byta grupp med en tjej som jobbade på Klor. Där sorterar man klor, står på ett band, eller så fryspackar man. För att ta det kort. Där har jag jobbat minst 12, 5 timmar och som mest 15 timmar, tisdag till lördag. På lördagen, igår alltså, började vi 6 på morgonen och gick hem 8, lagomt kul. Men som sagt så blir det pengar också, och det är roligare än det jag gjorde på Skjaell. För övrigt är det ett bra team jag jobbar i och vår Teamleader, Malin, är riktigt bra. Vi är 5 svenskar och 5 polacker varav 4 som faktiskt pratar riktigt bra engelska, och det är rätt ovanligt på fabriken.

Har lärt känna massa trevligt folk, och igår var det fest i baracken och det var riktigt trevligt! Men jag var sjuukt trött efter att ha jobbat 14 timmar. Fick vin av Malin eftersom jag inte haft ngn tid att åka in till vinmonopolet. Så det var kul. Nu sitter alla andra 8 styckna och spelar poker, så jag ska joina dom, vill ju inte vara osocial.

Ikväll blir det nog film hos Malin och Josefine, det blir kul. Jobbet börjar 06.30 imorgon, som jag brukar säga så är det tur att jag är morgonpigg. Lev och må kära vänner, och ni får gärna skicka brev till mig, det vore kul. Bara att skicka ett sms ch fråga om adressen. Saknar er, ni vet. Och om det är ngt ni undrar om hur det är här så är det bara att fråga. Hej!

Kommentarer
Postat av: BlizZz

haha, ja raring. tur att du alltid är pigg och rask om mornarna. Saknar dig här hemma också! Vi hörs! Sköt om dig. puss

2007-07-30 @ 14:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback