Trondheim.

Sådærja, då var jag framme i Norge. Framme i fredaags egentligen men har inte hittat en gratis dator førræn nu.
I fredags gick vi ut och åt med Siri på Solsidan, en statsdel i Trondheim dær det oftast ær sol, och det var det ju. Hade jættetrevligt och satt ute tills knotten høll på att æta upp oss och vi næstan fick køldsskador. Efter att næta ha blivit inlåsta i ett aprkeringsgarage( okej, det var inte næra, men det kændes så) åkte vi hem och sov.

Igår åkte vi ut till Hitra, fick en introduktion på jobbet, det ær en jævla massa sækerhet och regler och man har snygga røda overaller på sig, jag ska lægga upp bilder så småningon, jg lovar. Sedan måste man æven bæra klædsamma hårnætskepsar, jag tackar jag!

Anyway, lægenheten ær skitfin, ligger alldeles vid vattnet och ær egentligen en lægenhet man hyr ut åt semestrande tyskar som får betala 4000 i veckan. vi betalar 2900 før en månad, inte illa. Just nu delar jag den med 3 andra tjejer varav 2 jag inte træffat, men hon osm jag har træffat, och ska dela rum med, verkar trevlig iaf.

Vi ær iaf tillbaka i Trondheim nu, på hotell, och igår var vi ute och kækade och vandrade runt lite. Domkyrkan ær verkligen så fin som dom sæger, och Trondheim ær en trevlig stad. Siri førsøker febrilt få mig att skaffa ett jobb inne i stan istællet før 2 timmar utanfør, vi får se hur det går. Hon har lyckats skræmma upp mig lite iaf, pratar om att det kryllar av fæstingar ute på Hitre, min ø, och att hennes mammas kille har fått borelia dær ute. TACK SIRI! Blah.

Nu måste jag kila, vi ska ut och gøra stan! Men som vi sæger hær i Norge! Ha det!

Kommentarer
Postat av: BlizZz

Härligt att trondheim var alla tides! Ett halvår borde gå snabbt men vi saknar dig redan! Vi var i flärke igår, riktigt mysigt och soligt men idag har jag upptäckt 72 myggbett. Sköt om dig!

2007-07-22 @ 17:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback