I tried to be like Grace Kelly, but all her looks were too sad.

Helgen har varit den bästa på mkt mkt länge! Åkte upp till Johan och Ida i fredags och kom hem igår.
På fredagen mötte jag upp Ida på stan vid 12, vi gick på stan en sväng och sedan hämtade Johan oss och det bar iväg till det som vi kallar Sveriges bakvatten, Mjösjö, och Idas föräldrar. Väl framme så satt jag och Ida och pratade med Carin medans Johan försökte betala deras resa, och efter många om och men så lyckades han. Sedan kom Henning in och luktade ladugård som vanligt, haha! Vi lagade mat och åt, tacos blev det, och det var mkt gott. Efter middagen samlade vi på oss diverse alkhol och packade in oss i bilen igen, och begav oss hem till Glädjens gränd, umedalen. Där la jag och Ida oss och tittade på tv, och som vanligt så somnade vi. Sedan kom Johan, Nicky och Tobbe hem och då blev det en lugn kväll med vin, filmtittande, glass och kortspel. Jag och Ida vann nästan!

På lördagen vaknade vi när klockan ringde vid 9, klev upp och färgade Idas hår och sedan var det dags att klä på sig. Ida och Johan skulle på dop på Ålidhem och jag beslöt mig för att fördriva tiden hos Kakan där Emelie och Tom m.fl. redan var. Hängde där ett tag och sedan gick jag och Helena för att möta upp Ida vid Ålidhem centrum och ta ut pengar. Precis när vi var där mötte vi upp Shahrzad också, och där blev vi ståendes ett tag och pratade. Efter en sväng tillbaka till stipendiegränd för att säga hejdå gick vi hem till Shahrzad och drack te eftersom Johan var tvungen att skjutsa hem grabbarna först.

När vi kom hem åt vi pizza och sedan var det dags att duscha och göra sig iordning. Vid halv 7 åkte vi hem till Emma, Idas arbetskamrat där jag fick träffa Hanna och gänget igen, sjukt kul var det! Vid 9 åkte vi 6 tjejer till Elias och den riktiga festen. Där satt vi mest och snackade innan det blev mer och mer livat och jag och Ida gick lös på Elias vinxboxar. Alla tjejer utom Ida, Lina, Johanna och jag åkte in till TC för att festa vidare, men vi stannade kvar med Elias, Robin och Kritan. vi spelade diverse spel och dansade styrdans och hade ruskigt roligt, som alltid! Någon gång runt tre kom Linas pojkvän och påstod att han var nykter och att vi fick åka med dem hem, det visade sig dock när vi väl kom ut att han inte alls var nykter utan att de bara ville ha ngn att dela taxin med, sniket värre! Hursomhelst åkte de med kanske 2 kvarter innan de började bråka och klev ur bilen, underligt! Jag och Ida åkte hem och åt kebabrulle och Ida försökte desperat väcka alla i huset, någon hon lyckades sådär med, men hon försökte ordentligt iaf. Sedan gick vi och la oss och vaknade 11.20 dagen efter. Perfekt tänkte vi, för då skulle jag hinna med bussen 12.05, det dröjde dock inte länge innan vi insåg vårt misstag. Klockan var egentligen 12.20 eftersom det under natten hunnit bli sommartid!

Åkte hem 14.05, såg på hockey där MoDo spelade sämre än vanligt, och sedan var det bara att bege sig hem och ta det lugnt. Idag var jag uppe tidigt, hade körlektion, vettigt värre!

Det enda jag egentligen kan säga är: Tack, Ida och Johan för en perfekt helg!

P.S. Ida och jag kommer att äga på vår resa nästa år!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback