5 älgar, 3 rådjur, 2 svanar, 2 ankor(varav en död), en räv och en BÄVER!

Haha, det här är kanske det roligaste ever! Efter en trevlig kväll på UH med Emmeli och Bella bestämde jag och Emelie oss för att ta en liten roadtrip för att lyssna på bra musik. Destinationen skulle bli min ö, iaf titta på den, och iväg bar det. När vi kommit en bit ut på landet skriker jag"neeej", och Emelie säger "vad var det?" och vänder sig om bara för att se ett moln av fjädrar efter bilen. Jag hade kört på en anka, en såndär fin, grönhuvad anka!
Jag tyckte det var hemskt, men Emelie tyckte mest det var komiskt eftersom fjädrarna hade rykt så lustigt!

Hursomhelst så fortsatte vi och plötsligt såg vi en älg som stod vid sidan av vägen, vi stannade och tänkte ta kort på honom men han smög in i skogen. Vi fortsatte en bit och såg sedan en älg till, och sen såg vi två svanar och 3 rådjur längre bort. Vi åkte ut och tittade på ön, sedan vände vi och körde tillbaka. När vi såg 3 älgar till på hemvägen så flög fan i oss, vi backade tillbaka mot älgarna och Emelie sa "ska vi prata med dom?" och fnissade lite lätt. Så vi öppnade fönstret och skrek, "hallå", "det är fest" när de blev livrädda och började springa fort därifrån skrek vi "men vänta, vi ville ju bara ha lite kuuul" haha. Vi fortsatte och funderade över vilka fler djur vi ville se, vi kom överens om att en räv och en hare inte skulle vara för mkt begärt!

Plöstligt skriker Emelie, "titta, en katt" och skrattar, för hur coolt är det egentligen att se en katt? och jag skojar med henne och säger "nej, det är ju en bäver". När vi kommer närmare så visar det sig att de lysande ögonen faktiskt ÄR EN BÄVER, och vi bryter ihop av skratt! Haha, den sura jävla bävern fräser åt oss där vi står en meter bakom honom med helljusen påslagna in his face. Så går han åt ett håll över vägen, men väl där så ångrar han sig och går åt andra hållet och ut på åkern. Jag springer efter honom och tar ett kort innan kameran dör, haha! In i bilen igen och vi dör av skratt. Fatta, vi såg en bäver, haha!

Vi fortsätter och har höga forhoppningar om att se en räv eller en hare, och räven får vi se, men haren ville tydigen inte förgylla vår kväll. Men vad gjorde det? vi har sett en bäver, en sur bäver på nära håll, haha vem slår det?:P

På E4an hem funderar vi över vad vi skulle göra om vi hörde ett väsande i baksätet och bävern satt där, eller om bävern skulle kasta sig på rutan och börja äta sig igenom, eller om bävern skulle stå vid sidan av vägen och lifta, haha! Jag är cool iaf, jag har sett en bäver!

Kvällens Djur!
En stackars anka blev tyvärr mitt första offer, men ni får bara en bild på den ankan som överlevde. Eller jag låtsas att det är den, men det var en sån här jag körde på iaf! Förlåt gud!
image28

Sedan stötte vi alltså på 5 sådanahär Älgar, denna älg får representera alla, för jag hittade ingen bild med 5 älgar.

image29

Även 2 sådanahär, svanar, som satt och snappade efter ngt, kanske en död anka tror vi:

image30

Tre styckna Rådjur som inte ville leka med oss:

image31

En rävjävel som sprang ifrån oss i mörket:

image32

Sist, och coolast av alla är ändå bävern, haha jag fattar det fortfarande inte. så småningom ska jag lägga in bilden jag tog på den lilla rackarn också! Men håll tillgodo med denna så länge:

image33

Haha, sura bäverjävel!

Och haha, jag kan inte sluta skratta, en bääver!

Kommentarer
Postat av: Mpah

Haha, Öhgren har rätt om bävern!

2007-05-18 @ 10:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback