Gothenburg.

Ja, nu är jag framme, efter en mycket intressant tågresa!
Det började med att vi körde fel (IGEN) när vi skulle till mellansel, som tur var så var vi ute i god tid den här gången och det slutade ändå med att vi var framme i mellansel med en halvtimmes marginal, BRA GJORT!

Vi klev på tåget bara för att mötas av Martin som berättade att han hade fixat en egen kupé åt oss 4. bara oss 4 alltså, genom att slicka konduktörskan! Det var bra gjort tyckte vi alla och satt oss och började dricka öl och spela kort. Men så kom jag och Sofie på att vi skulle till restaurangvagnen och köpa ngt, så vi traskade dit.
Så fort vi kommit in genom dörren till restaurangvagnen säger Sofie häpet:
Sofie: "Men, är inte det där Dangerous Dave?"
Jag kikar snabbt dit och svara: "Nej, men det är ju Johan!"
Så vi svassar dit och möter 3 fulla grabbar som febrilt försöker få oss att förstå att vi inte skulle säga ngt till Tom!
Det var alltså Johan, Robin och Micke för er dumma jävlar som inte förstod det!
Så vi smög fnissandes tillbaka till vår kupé och undrade hur fan vi skulle kunna hålla oss.
Men det lyckades vi och efter en inte alltför lång stund så såg vi hur grabbarna slank förbi vår dörr, Tom märkte däremot ingenting. Det gjorde han däremot när de slet upp dörren´och hojtade högljutt :" TOOM HÖÖÖG" för att sedan slänga sig över honom. Jag märkte det också eftersom jag oturligt nog råkade hamna mellan grabbarna och deras offer, jag blev mos! Tåget rullade hursomhelst på och vi spelade lite mer kort tills klockan var 3, då gick jag och Sofie och la oss, Tom och Martin satt uppe till 6, idioter!

Dagen därpå blev jag väckt vid 10 och då åt vi lite och sen smög vi bort till grabbarna som hade vaknat till liv efter många om och men. Vid 1 var vi framme i Göteborg och då möttes vi av Anneli och Marielle. Så sprang vi på systemet och inhandlade vin, sedan åkte vi hem hit och De andra åkte till Martin där de skulle sova.

När vi kom hit lånade jag en tånagelklippare(vad heter det egentligen?Det får ni gärna tala om för mig) och satt och klippte tånaglarna på balkongen för folk som vill veta(vill ngn veta?)Vid 5 var vi klara att åka härifrån eftersom det vankades grillfest hos Niclas, så efter en oändligt lång spårvagnsresa och en kort tur med bussen var vi framme. Och jag fick träffa min Josse, som jag saknat henne! Vi överlämnade köttet till Micke som blev utnämd till kvällens "Grillmaster" och fick ständiga pikar under kvällen, moahaha! När vi minglat lite satte vi oss ner och åt, alla utom Micke då som fick stå och sköta grillen. Allt smakade bra och Josse tryckte in en stor köttbit i munnen på Johan, den fick knappt plats i hans mun, och när han tuggat ur allt(ca en halvtimme senare) kläckte han förvånat ur sig: "Jag trodde du skojade". Haha, IN HIS FACE, verkligen alltså! Festen fortsatte under kvällen hursomhelst och vi hade hur trevligt som helst! Det var en lyckad kväll, och det blir nog lika trevligt ikväll! Runt 1 åkte vi hem och sov, och idag har jag åkt in till stan egentligen bara för att inse att jag var för trött för att vara där och sedan har jag åkt hem igen, och så sov jag och nu har vi ätit pizza. Dags att hoppa in i duschen, adjö!
image19

image22

image23

image24

image25

Kommentarer
Postat av: Marielle

klart du haft kul, du var ju med oss :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback