Och så var den helgen över.

Min sista kväll i Göteborg spenderades på Sticky fingers på kaserntorget.
Trevligt ställe med billig alkohol, jag menar 20 kr för en öl? Jag tackar jag!
Det var en trevlig kväll och vi dansade, lyssnade på Juvelen som påstod sig spela live men det var så uppenbart att det var playback, och drack. Och jag och Jean skrattade mest åt alla lustiga människor som var där.
Freakshows! Hursomhelst så parade vi ihop Tom med en brud och sedan gick jag hem vid 23.45 för att ta sista pendeltåget från Centralstationen som gick 00.15. Jag hann dit i tid och kom med tåget, annars hade jag som inte kommit hem. Såklart var jag väl som fullast just när jag skulle åka hem, och jag ringde Micke för att trakassera honom lite, sen gillar jag inte att gå ensam själv när det är mörkt heller, det känns alltid tryggare att prata i telefon med någon. Med min vanliga tur så regnade det ju såklart när tåget kom in på Kungsbacka station, och jag menar inte att det regnade lite, det spöregnade verkligen, jag var iskall och såg ut som en dränkt katt när jag väl kom in genom dörren. La mig i sängen och pratade vidare i någon timma och sedan sov jag.

Dagen därpå ägnade jag till att packa tills Carita och barnen kom hem runt 13.00. Då lekte jag med barnen lite, och hjälpte Carita med maten, och sedan kom även Jakob hem. Vi åt och pratade och jag fick en bok av dem, signerad och allt, jag tackar jag! Sedan var det dags att dra sig in mot stan och tågstationen. Jakob skjutsade mig till pendeln och Lovisa började storgråta när jag skulle åka, jag älskar verkligen de barnen! Tom mötte mig på stationen och väl där var ju tåget såklart försenat en halvtimma, lagom drygt. Men till slut kom jag på tåget som blev mer och mer försenat ju längre tiden gick. Jag insåg att tåget nog tyvärr inte skulle stanna 5 minuter i Uppsala som planerat, så jag ringde honom och sa det. Vi bestämde att det kanske var lite onödigt om vi knappt skulle hinna prata, men att vi skulle ta det en annan gång. Min vanliga tur. Hursomhelst försökte jag sova med febrilt snarkande män i kupén och vaknade ngn gång vid 06.30 och ville vara hemma. 07.15 rullade tåget in till Mellansel och då fick jag åka gratis buss och taxin hem och sedan sov jag ett par timmar.

På kvällen var det fest och vi samlades hos Eriksson för att sedan traska bort till Chrille där det blev kubb, twister och ESC. Efter att alla sjungit började vi traska ner mot plattan i kylan och höll på att frysa ihjäl när vi frågade ngn okänd man om skjuts och fick hoppa in i hans bil och fick skjuts ner. Tack okände man! Väl nere på plattan dansade jag och Emelie till den angenäma musiken, träffade lite roligt folk och sedan var det väl dags för hemgång egentligen. Utanför Kebaben ringde Chrille och berättade att han varit i slagsmål så vi mötte upp honom och tänkte följas åt hem,men när vi stannade för att ta ut pengar så försvann han. Då gick vi hem till mig, Öhgren lånade ett par mjukisbyxor oh traskade hem, och jag och Helena talade lite i telefon och sedan gick vi och la oss.

Dagen därpå vaknade vi klockan 12 trötta som as, Emelie kom och vi åt frukost och sedan degade vi hela dagen. Men nu är resan iaf bokad, och vi är 6 st som kommer iväg, det känns grymt roligt! Så skönt det ska bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback