"Och kom ihåg Malin, när röda lampan lyser är det dags att byta låda"

Gårdagskvällen var trevlig. Kom hem från jobbet vid 6, och bara det var en lättnad eftersom det var 78 ton krabba och vi trodde att vi skulle få stanna mkt längre. När jag kom hem höll Maya och Anna på med maten, Maria hade just duschat och jag insåg att jag hade en halvtimma på mig tills Sara och Frida skulle komma och det var dags att äta. Jag rusade in i duschen och ro det eller ej så var jag åtminstonde klädd när dom anlände. Efter mat och efterrätt blev det en massa surr som vanligt och klockan var 12 när vi bestämde oss för att gå ner och kolla läget hos Micha, Bengt, Daniel, Flinta och Peter. Där var det pokerkväll och ganska kul, tills Sara blev utkastad och vi andra bestämde oss för att gå också. Det är inte okej att köra ut folk på det sättet.

Idag har jag jobbat, igen. 11.00-16.00, men jag ska inte klaga, jag kunde sagt nej också. Det var ändå helt okej och allt gick smärtfritt. När jag jobbat klart ringde jag till Maria och Malin som säger att jag ska åka hem och duscha och sen åka tillbaka hit på jobbet igen för att de har en överraskning åt mig. Så sagt och gjort så åkte jag hem och duschade och när jag kom tillbaka hit så hade de köpt kycklingrulle och Cola light och så satt vi och käkade och såg på So you think you can dance, så det var nice! Sedfan har vi bara snackat och så, och nu letar jag och Maria kläder. Det går sådär.

Micke har åkt nu, var trist att säga hejdå till honom, han kommer att saknas.
Och det sista han säger är på bred göteborgska.
"Och kom ihåg Malin, när röda lampan lyser är det dags att byta låda"
"Men, jag vet inte om jag kan"
"Jo, du kan. Och så tittar du på lådan, är lådan vit så ska den till backen med vita lådor. Men du måste titta hur lådan ser ut också, för det finns flera backar med vita lådor.
"Va? Men det har du inte lärt mig? Du kan inte åka!"
"Fråga Witek, han kan"

Just det, jag kommer förmodligen hem helgen den 28onde, så see you then peeps!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback