Brasilien folks!

Ja, da var vi har. Brasilien, tanka sig!
Efter en lang och trottsam flygning kom vi fram till flygplasten och efter att ha varit tvunga att stalla oss sist i kon till passkontrollen nar vi var sa gott som framme(Detta pga inkompentent brasilianska som led av hybris) sa var vi antligen inne i landet. Vi kom till hotellet mitt pa dagen ngn gang och tro mig nar jag sager att det ar sjuuukt fint har! Vi har varldens havsutsikt fran var bungalow och den slappaste hangmattan pa balkongen. Pa hotellet bor forutom manniskor aven apor och pafaglar. Det fçrsta gillar vi, apan ar sot och var van. Pafaglarna ar vara fiender och lever om ngt fruktansvart pa natterna, de verkar aven vara bosatta precis utanfor vart badrumsfonster vilket inte gor saken battre!

Pa tisdagen gick vi ca 4 km utefter stranden bort till staden(vi bor en bit utanfor) Pipa, lag dar pa stranden ett tag innan det var dags att ga tillbaka for att undvika att bli slukade av tidvattnet. Vi lyckades undvika det. Stranderna ar underbara och det ar egentligen bara sjukt fint overallt. Turisterna lyser med sin franvaro och vi ser bara Brasilianare overallt, men inte oss emot. Pa kvallen at vi middag pa en restaurant pa stranden, gott var det.

Idag har vi legat vid poolen hela dagen och bara tagit det lugnt. Vid lunchen kom var van apan till bordet och ville bli kliad och ata upp Marias snusdosa. Det forsta tyckte vi var okej, det andra avstyrde vi. Pa eftermiddagen har vi mest chillat och forsokt motverkar den roda fargen som vill tranga fram pa vara kroppar, mest min, det gar sadar!

Men for att tala lite vader da. Stralande sol, ca 30 C och ca 27 i vattnet, vi klagar inte. Nu ska vi till Pipa och ata middag. Vi aterkommer med kmer rapporter. Over and out fran Malin och Maria, Pipa, Brasil!

Kommentarer
Postat av: ankan - bitter å djupfryst

jag e såååååå avundsjuk. grön av avund!! men ni förtjänar så det här! kram

2008-01-11 @ 10:08:56
Postat av: Jennie

Jaha ja snus....vad hände med att sluta? O du Malin har väl inte börjat??? Hehe! Gud va gött ni verkar ha det!! Önskar jag va där med er, men här ska vi oxå ha det kul idag, har besök av Lina som jag var med mitt första år på Hitra så idag e de fest!!! Ang den 23e så hoppas jag på att kunna komma upp men vet inget än...Tina kommer oxå vara där hon kommer hem från indien, så isåfall så kommer de va blekfisarna jag o Malin o ni negrer! Hoppas! Älskar er! Puss o kram på er era VRÖL MONGON!!!

2008-01-12 @ 16:30:57
Postat av: pia

Ja vad säger man? er verkar det ej gå någon nöd på, det är väl unt, det har ni gjort rätt för. Här hemma är allt som vanligt, -3 efter många slaskdagar. Forsätt ha det gött, Kramen Mamma, Kent hälsar

2008-01-12 @ 21:44:08
Postat av: Pååpy

Det där lät inte heeeeeeeelt fel må jag säga :) Hälsa apan, er vän!

2008-01-13 @ 11:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback