Nya bekantskaper och rokande man pa rummet.

Jahaja. Nu sitter vi har uppe pa loftet igen. Vi har upptackt att det bor en katt har. Den vill inte vara var van.

I Mandags var vi pa Praia do Madeiro. Vi hade hort rykten(av reseledaren, den lognerskan) om att man garanterat skulle fa se delfiner om man akte dit, sa sagt och gjort. Vi gick upp i ottan (08.00) och at frukost, klockan 09.30  gick bilen med oss och vara nya bekata fran England. Vi kom dit och hangde dar i ca 2 h innan det borjade regna. Da hade vi fortfarande inte sett nagra delfiner och tankte ge oss av. Plotsligt kom vi pa att vi hade gravt ner(bara precis under sanden) vara pengar for att ingen skulle ta dem nar vi var och badade. Sedan hade vi stallt mina skor ovanpa for att vi skulle veta var de lag. Det var bara det att i all hast nar det bgorjade regna sa hoppade jag i skorna och borjade packa ihop vara saker. Det var da vi kom pa det, pengarna. Sa vi borjade febrilt grava i sanden(notera garna att det fortfarande regnade och att alla manniskor med ngn form av hjarnkapacitett hade tagit skydd under ett restaurangtak) Men vi satt dar i regnet, och gravde ihardigt i sanden. I 15 minuter. Sedan kom en bekant till oss, Tommy forbi och fragade vad vi holl pa med. Nar vi till sist hade overtygat honom om att vi faktiskt var sa korkade vatt vi hade tappat vara pengar i sanden sa hjalpte han oss att leta. Vi letade i 5-10 min till innan jag flyttade pa vara pasar och borjade grava under dem ( Forsok forsta att nar vi letat i ca 25 minuter sa var det en ganska stor utgravning dar vi legat, och vi sag ratt dumma ut) och nar jag val hade flyttat pa pasarna sa lag saklart pengarna dar under. Vi ar korkade, vi vet. Men slutet gott, allting gott!

Pa tal om Tommy, sa traffade vi honom en kvall nar vi satt och at middag. Han ar val vad man kan kalla medelalders och har varit i brasilien en hel del, sa vi har fatt en del tips av honom. Det ar bra, och sa kanske vi ska aka ut pa en fisketur, om vi har pengar. Annars har vi mest chillat och provat pa en brasiliansk drink, Caipirinha, som ar gjord pa ngn form av sprit fran sockerror och Lime. Bra skit, och baren ar hur mysig som helst!

Pa tal om ingenting sa vaknade jag forresten haromnatten av att Maria panikartat vander sig fram och tillbaka i sangen och later som att hon ar riktigt radd for nagonting( jag vet att jag brukar overdriva, men det har ar faktiskt helt sant). Efter en stund sa utropar hon med skramd rost " Malin?!" Jag svarar lugnt "Ja, Maria?" Och hon sager(fortfarande med skramd rost) "Vad ar det som lyser dar borta? Det ser ut som att nagon sitter och roker" Och sa kurar hon ihop sig lite latt. Varpa jag svarar, med latt idiotforklarande rost "Maria, det ar TVn" Och sedan skrattade jag lange och val.

Det visade sig forresten att det klacks skoldspaddebebisar har i trakten lite nu och da. Vi har pratat med Fernanda som driver hotellet och hon har lovat att hon ska saga till oss nar en organisationen ska hjalpa de sma krabaterna upp. Sa vi haller tummarna for att vi ska fa se de sma krakarna. Och sa ska vi leta reda pa de rackarns delfinerna ocksa, var sa sakra!

Over and out, Malin och Maria(brunare an sist), Pipa, Brasilien

Kommentarer
Postat av: vrölet i värmland

haha klockrent maria!!! var det efter en utekväll el var du helt nykter??? Så jädra skönt...tvn...hahahaha Så snart syns vi jenter, Malin jobbar och börjar kl 10dagen efter...Vilken tid åker ni hem på torsdagen? jag åker hem kl 18.30 så jag hoppas ni oxå åker sent för vad ska jag göra hela dan annars.... Puss på er o njut nu sista solstrålarna!

2008-01-18 @ 00:02:06
Postat av: Pååpy

Hahha, jag skrattar så gott när jag läser dina inlägg :D Hälsa maria ännu godare!

PUSS

2008-01-23 @ 00:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback