Reseplanering i Sveriges bakvatten.

Godmorgon Sverige, eller goddag kanske man säger den här tiden på dygnet. Vad vet jag, jag är bara en simpel dagdrivare. Hursomhelst, på schemat idag stod det att jag skulle ringa Lundgrens för att få veta var min iPod befinner sig, och ännu viktigare, i vilket skick den är! Och det har jag gjort, vill dock inte påstå att jag fick något vettigt svar, men jag tror vi kom överrens om att de skulle ta reda på var den är och sedan ringa upp mig. Jag TROR det alltså, så i bästa fall så gör de väl det. I värsta fall kanske de får för sig att sälja den billigt på svarta marknaden och lova att jag personligen står för all framtida service på apparaten. Då kommer jag att bli ruinerad, men förhoppningsvis så behöver det aldrig gå så långt.

Punkt nummer två på schemat var att diska. Det har jag också gjort, tro det eller ej! Och det var inget litet diskberg heller, men eftersom jag är en sådan duktig dotter så diskar jag så bra när min mamma ber mig! Musiken i bakgrunden var nog det som fick mig att kämpa mig igenom hela berget, och det var nog otroligt att jag inte slog sönder en eller två tallrikar på kuppen.

Punkt nummer tre på schemat är att sätta mig i bilen och köra upp till Umeå. Till Ica Kvantum på grubbe mer bestämt och hämta upp Ida som slutar jobba klockan 5. Sedan blir det till att vända på skutan och köra ut i Sveriges bakvatten, mera känt som Mjösjö, en liten håla utanför Vännäs. Där ute vankas det reseplanering i hög grad. Det är som dags för oss att ta oss i kragen och bestämma var vi ska åka någonstans egentligen. Så förhoppningsvis står det klart för oss någon gång runt midnatt! Efter det är det bara för mig att sätta mig i bilen igen och åka hemåt. Känns kanske inte jättekul att köra hem från Umeå mitt i natten men jag är glad att jag har fyrhjulsdrivet. Anledningen till att jag måste åka hem mitt i natten är att jag ska jobba klockan 7 imorgonbitti, på dagis. Och det är som inget jag tackar nej till, lite extra pengar såhär innan resan är bara bra! Så det är mina planer för dagen. Jag hoppas allt går bra och att jag kommer hem levande. Nu ska jag klä på mig och göra lite småsaker innan jag åker iväg och träffar min bästa Ida!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback