Sagan om den doda fisken.

Det var en gang en fisk. Den var dod. Den lag pa stranden i Brasilien i all sin prakt en solig Lordag. Plotsligt hande det som inte fick handa! Det kom en svensk, lite smakorkad, flicka i sina basta(?) ar och petade pa den med en pinne. Sedan kom en flicka till och tittade pa. Det var borjan pa en fin och livslang(!?Var vanliga ignorera att fisken var dod) vanskap.

Ja, for er som inte forstod det sa var vi alltsa pa stranden igar. Det var hur skont som helst och vi var sa gott som ensamma forutom nagra surfare som hangde en bit bort. Vi gjorde en pool i sanden och satt dar i godan ro nar jag plotsligt upptckte ett vitt foremal en bit bort. Det var en dod, vit, piggfisk. Den ar var van nu. Sa for att sammanfatta har vi nu tva vanner: apan och den doda fisken. Och ett antal fiender: Skraniga pafaglar. Sedan gick vi pa skattjakt och sag en al som inte ville vara var van, den gomde sig under en sten, och en osocial krabba. Sa for att sammanfatta sa har det inte hant mkt de sista dagarna, vi solar och badar och sa aker vi in till pipa och ater middag och sedan sover vi. Sa ser vara dagar ut. Men det ar inte fy skam det heller ska jag be att fa tala om!

Idag har det regnat, vara skraniga fiender gomde sig under var buglaow. Vi fangade dem och nu hanger de i rep fran vart tak. Okej, nej det gor de inte. Men ibland onskar jag att de gjorde det, speciellt pa natterna! Nu ska vi ga och spela gummibjorn spelet. Det ar jattekul. Pa aterseende!

Over and out, Malin och Maria(bruna), Pipa, Brasilien.

Kommentarer
Postat av: annika

underbart hahaha. det fanns en tid i mitt liv då jag var lite mer skeptiskt instælld till fiskmåsar, en sådan huserade næmligen utanfør mitt fønster å førde ovæsen varje morgon 04.30, till slut fick jag nog. nu ska han få sina laxar varma!!, sa jag å vrængde ivæg en sko på åbæket. Det gjorde susen. Prova det!

2008-01-14 @ 08:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback