Det går bra nu, kompis det går bra nu.

Såg på en repris av The tonight show med Jay Leno nyss, där Condoleeza Rice var gäst.
För första gången fick jag ett bra intryck av henne. Jag kan inte låta bli att fundera på om alla tidningar bara
haft lust att måla ut henne som en egocentrisk bitch på en powertrip men det var verkligen inte intrycket hon gav.
Det är sjukt hur mycket tidningar påverkar en, alldeles för sjukt egentligen.

Igår morse skulle jag ju varit ledig hela dagen men 08.15 ringde min telefon, det var från dagis och de undrade om jag kunde komma in och jobba hela dagen, och såklart gjorde jag det. Det blir bara mer pengar till turkey, det är så jag ser det, och det kan aldrig vara negativt!:) Dagen gick smärtfritt, på förmiddagen var jag inne hos de lite äldre barnen på Myran och efter lunch gick jag in till de minsta på Myggan, säga vad man vill men den bästa stunden på dagen är när man har väckt dem efter lunch och de fortfarande är lite trötta och bara vill sitta i knät på en och mysa! Det är nästan skamligt att det kan kallas för jobb. Hur som helst fick jag igen det på eftermiddagen, jag stängde och var sist kvar med Alva och Alexander, och det är inte lätt kan jag tala om. Efter att ha tampats med Alexander ett bra tag, och han har en vilja av stål, så lugnade de dock ner sig och jag fick dem att leka i olika rum mest för att jag vet att om de leker tillsammans så blir det aldrig lugn och ro. Alexander var riktigt trött och hans humör berodde nog till stor del på det, men han var duktig och städade utan att jag behövde säga till och sedan satte vi oss och läste en bok om bilar, så det gick jättebra. Ingen av dem ville åka hem när deras mamma kom och hämtade dem, det var rätt kul med tanke på hur det betett sig tidigare.

Gårdagskvällen spenderades hemma, jag var sjukt trött och gick och la mig strax efter 22.00, sjukt skönt att vakna utvilad idag en vettig tid.

Idag ska jag jobba på Lidl, 15.30 till 20.30, så det blir nog bra, ska röja undan lite här hemma innan dess bara.
Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback