Att göra intryck.

Ja hörni, imorse blev det en väldans stress.
Skulle ju upp på Sjöbloms och skriva ut mitt cv innan det var dags att möta Maricel utanför arbetsförmedlingen, problemet var bara att versionen av Word var för gammal så det gick inte att öppna mitt cv på de datorerna.
Med andra ord fanns det inte ens en lite möjlighet att jag skulle kunna skriva ut cv:t där. Iväg gav jag mig iaf ner på stan och mötte upp Maricel som planerat och så försökte vi desperat få tag på en skrivare innan klockan 9, men det gick inte. Vi sprang till pinassen där mötet skulle hållas och insåg när vi kom dit att vi inte var de enda som tänkt söka jobbet.
Nej hörni, det var ca 170 personer där, och de söker 6 eller 7 personer! Efter en genomgång bestämdes det att det skulle vara en liten paus innan "intervjuerna" skulle hållas, grejen var ju bara den att eftersom det var 170 pers där så skulle man bara få 2 minuter på sig per person, dvs bara lämna fram sitt cv och berätta lite om sig själv.

Fråga mig nu inte hur det gick, för jag har ingen aning. Jag tycker väl att det gick hyfsat, men med tanke på hur många det var där så beror väl utgången av allt på vad de söker. Om de t.ex. söker erfaren äldre personal har man förmodligen mindre chans än om de söker ung och pigg personal. Nåja, det är väl bara att vänta och se. De sa att om man inte hört något innan fredag kväll så var man inte vad de sökte, men det känns som att om de inte ringer imorgon eller eventuellt torsdag så är de inte intresserade. Eftersom de ska hålla nästa omgång intervjuer på fredag så känns det som att de ska vara lite sent ute om de ringer på fredag?

Efter en macka och en kopp kaffe på Cafe UH med Maricel så satte jag mig i bilen och åkte ut till Myckling. Där var allt som vanligt i alla fall, och skönt var ju det. Jag och Anders hade inte alls många barn så vi hade en lugn eftermiddag där barnen mest lekte eller pysslade själva, så vi satt bara och surrade. Det är så skönt att jobba med Anders, allt blir så avslappnat och bra, det gillar jag.

Efter jobbet har jag varit en sväng hos Sofie och Linus och snackat skit och så, det var trevligt. Nu ska jag gå och ta en shake och sedan blir det tv, hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback