Dagen efter.

Ja, dagen efter festen, det är idag det.
Maricel, Ida och Sofie kom och hämtade mig vid 16.00 ígår och då åkte vi och handlade på Östra Livs innan vi åkte ner till Maricel och Tobias lägenhet på läroverksgatan och satte igång med maten. Det blev mkt prat och trevligheter under hela processen med matlagningen och maten var riktigt god! Efter maten sminkade vi oss och försökte göra oss fina, och jag tror faktiskt att vi lyckades till slut. Sedan blev det sällskapsspel, "Med andra ord", och jag och Ida vann över Sofie, Maricel och Lina. Bra jobbat av oss!

Efter det droppade Maricels andra kompisar in en efter en och festen kom igång på allvar med ölspel och singstar, så det var trevligt. Vid 11 gick vi ner till harrys och jag tror helt ärligt att jag och Maricel måste ha dansat i minst två timmar, vi hade kul!

Det roligaste var när jag träffade en gammal barndomskompis och hans vän som ursprungligen är från england men har bott i Örnsköldsvik i ca 3 år. Efter att vi presenterats för varandra kläcker han ur sig.
"Oh, you're Malin, Tobias thinks that you're a cougar!"
"Haha, no I think you just made that up, I know that Tobias haven't said that"
"Jo, jo det är sant, han tycker du är en puma"
Jag skrattade gott och gick därifrån. Två timmar senare möter jag samma man på dansgolvet när han står och dansar med en tjej och kläcker ur sig:
"Malin! PUMAN!"
Behöver jag säga att jag dog av skratt och att den stackars tjejen gick sin väg. Hahaha, mycket roligt!

När klockan var två och jag och Maricel hade blivit av med alla dryga människor så gick vi från Harrys och satte oss på en bänk på torget och pratade lite, trots att det var kallt som i graven. Men det var ett trevligt samtal och en trevlig kväll, tack för det Maricel!:)

Idag har jag mest degat hemma, internet har slutat fungera av någon konstig anledning, men jag hoppas att det löser sig imorgon. Så det har blivit mycket tv-tittande och liknande, skönt värre. Nu är jag ute hos mamma och Kent på Nötis och vi har precis ätit middag och glass, man måste ju passa på att utnyttja sånt såna dagar som man inte orkar laga mat själv. Jag är ju inte dum! Middagen var väl däremot inget att hurra för, spenatsoppa med lök, min mamma får så konstiga ideér ibland. Men glassen var ju god i alla fall! Nu sitter de och tittar på Solens Mat på ettan och jag passar på att låna internet en stund, efter programmet ska vi nog smiska igång någon film.

Imorgon ska jag ta mig i kragen och gå ner på arbetsförmedlingen, jag måste! Om jag inte gör det så får ni slå mig i huvudet med ett järnrör, jag lovar. Sedan ska jag och Sara smiska iväg våra cvn också och hoppas på det bästa! Så håll tummarna. Nu ska jag gå in på bloglovin och kolla in de blogginlägg som mitt icke fungerande internet har gjort att jag missat! På återseende folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback