Visa lite intresse arbetsförmedlingen!

Ja, nu har jag varit nere på arbetsförmedlingen och pratat med dem.
Jag kan säga att jag inte känner mig ett dugg klokare nu än innan jag gick dit, tvärtom känns det bara mer hopplöst!
Är det så det ska vara? När man kommer dit så förväntar man ju sig att de ska visa lite intresse i alla fall, men engagemanget i samtalet från handläggarens sida var lika med 0!

När jag kom därifrån så kände jag mig bara helt tom, det var som om jag redan kunde ge upp, " det finns inga jobb". Nej, tack du det visste jag nog, men med tanke på att jag sa att jag absolut inte bara begränsar mig till stan utan även kan tänka mig andra städer och till och med andra länder så tycker man ju att det borde finnas något vettigt han kan säga till mig?

Men sedan började jag tänka, och jag kom fram till att jag inte känner en enda människa som blivit fast anställd på en arbetsplats tack vare arbetsförmedlingen. Om de nu bara står där och inte gör någon jävel glad så kan dom väl bara slå igen och lägga pengarna på något vettigare? Men det är klart, då skulle ju de också vara arbetslösa, det ligger lite ironi i det.

Nej, nu ska jag äta något så jag blir på bättre humör. Sedan imorgon ska jag ta mig i kragen och börja på mitt mål att gå ner ett par kilon. Det är inte många kilon jag vill bli av med, men ett par stycken skulle inte skada, jag skulle nog bara må bättre av det skulle jag tro.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback