Att jobba på Lidl.

Ja kära läsare, jag tänkte ta död på myten en gång för alla och berätta sanningen, om jag så får betala med mitt liv. Ty jag är rädd att mina arbetsgivare tar död på mig när jag berättar.


Myt nr 1:
På Lidl får man inte gå på toaletten under arbetstid!
Sanningen:
Nej, kära läsare, det är som det låter, vi stackars arbetare får absolut inte gå på toaletten under arbetstid. Så varför vi har en personaltoalett vet bara gudarna. Dock har jag sett distiktschefen göra besök där när han är i stan, självklart gäller inte reglerna honom. Nej vet ni, ty mina chefer ser hellre att jag urinerar i brallan och osar kiss när när kunderna kommer och frågar om hjälp. De tycker även att den lätt gula fläcken på golvet främjar kundtillströmningen, de är allt bra smarta!

Myt nr 2:
Är man tjej och har mens får man gå på toaletten men man måste då ha ett rött pannband alternativt en röd scarf knuten runt halsen hela veckan för att ha tillåtelse till detta.
Sanningen:
Ja självklart är cheferna på Lidl så oerhört smarta att de kommer på en idé som denna. Varför inte de manliga medarbetarna på Lidl har stämt dem för diskriminering är ett under. Och ja, vi flickor klär oss så gärna i rött när det är den veckan, vi brukar även måla fingernaglarna röda och har införskaffat röda blinkande halsband med LED-belysning(av ekonomiskäl) som vi går runt i butiken med. Om vi skäms? Aldrig! Vad säger du? Är det inte så på alla matvarubutiker? VAFALLS!?!

Myt nr 3:
På Lidl måste man jobba gratis flera timmar om dagen!
Sanningen:
Ja absolut! Eftersom vi som arbetar på Lidl bara är simpla tjänare till våra högintelligenta och närmast adliga chefer så gör vi detta utan att klaga. Har jag berättat att chefen på Lidl är släkt med Hitler i rakt nedstigande led? Inte? Nej men varför tror ni annars att folk skulle jobba på Lidl, vi är hjärntvättade. Nåväl, vi förtjänar inte mer, det är Lidl eller gaskamrarna, och i likhet med ett arbetsläger under Hitlers välde så arbetar jag hellre med hopp om att en dag bli fri. Arbeit Macht Frei är mitt motto, och ja, jag kom på det själv!

Myt nr 4:
På Lidl får man aldrig ha rast!
Sanningen:
Nej självklart inte, vi värdelösa nollor förtjänar inte att ha rast. Och varför skulle vi behöva, vi jobbar ändå inte hälften så hårt som våra ädla chefer på huvudkontoret. Att svetten lackar konstant och att jag har fått tennisarmbåge efter alla kassapass är väl okej, så länge mina chefer är nöjda med mig gör jag vad som helst. Sa någon rysk roulette? Ja, sjävklart, allt ni önskar!




Är ni nöjda nu era idioter? Jag hoppas ni är nöjda och att svaren motsvarar era förväntningar. Förstår ni inte ironin är ni precis lika jävla korkade som jag förväntade mig.

Almost all of you are totally clueless.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Ha ha ha...underbart...speciellt det där med blinkfyr på de som har lingonvecka.. ;-)

Har läst om nån till som också kobbar på Lidl, och den personen var så måttligt less på alla fårskallar som tror på allt de hör. Hi hi hi.

Ha en trevlig helg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback