Long time no see.

Ja nu var det längesen jag skrev, har varit less på allt ett längre taga, men nu får det vara slut med det.
Imorgon börjar resan mot sthlm klockan 10.00 och jag är framme runt 18.00, lååång resa, I know.
Men med lite musik i lurarna och en bra bok så ska det nog gå alldeles utmärkt. Sedan ska jag, om
inte Micke bestämmer sig för att komma och träffa mig i sthlm, åka ut till skavsta och spendera natten där.
flyget till Rom går 07.00 och jag är framme strax efter 10.00 lokal tid, då kommer Marco och hämtar upp mig och
skjutsar mig till tågstationen och sätter mig på ett tåg till Neapel, där är jag framme 3 timmar senare och då kommer
mamma och Kent och hämtar mig. Efter det är det en veckas segling utefter den italienska kusten som hägrar, satan vad nice det ska bli!

Annars har det inte hänt mkt, jag tror jag får min båt såld inom de närmsta dagarna, ikväll kommer vår potentiella hyresgäst och kollar på huset på nötis och inom ett par dagar får vi veta hur det blir med pråmen, om vi får den såld eller inte. Skulle alla de här 3 sakerna slå in så är jag nog lyckligare än jag varit på mkt länge, det vore underbart!

De 24de ger jag mig av mor Norge och HItra igen, sover hos Lina och Emil de två första nätterna och sedan är det back to business! Ska bli både konstigt och roligt att komma tillbaka igen, men att det blir ett komplicerat liv, precis som vanligt på Hitra, det tvivlar jag inte en sekund på.

Haha, häromdagen satt jag i bilen med pappa när en sjukt snygg kille satt i bilen bredvid och log mot mig, haha, otroligt lustigt, men glad blev jag! Tänk vad lite det behövs!

Igår klockan 10.00 kom jag till Umeå, träffade Ida och gick runt och kikade på stan och tog en lunch på Starz. Det var hur bra som helst att träffa henne igen, hon hatar mig lite för att jag ska till Norge och jobba igen, men det kan inte hjälpas! Det här året tycker jag absolut att hon ska komma och hälsa på mig, så när du läser det här Ida så vet du vad som väntar!:) Vi hade som vanligt hur mkt som helst att prata om, och ordbajset och urspårningarna finns det ingen gräns för, men det är det som jag älskar med henne, att man verkligen kan vara sig själv till 100%! När hon tog bussen till jobbet vid 12.00 satte jag mig i parken och läste tidningen och lyssnade på musik i solen till 13.30 då jag mötte upp Sofie och Emmeli som precis anlänt. Det blev en sväng på stan och lite inköp, både nödvändiga och inte så nödvändiga grejer, men vad gör det! Sedan drog vi upp till Bellas lägenhet på Ålidhöjd och åt en sjukt god middag, naanbröd med kyckling och massa andra godsaker, och bella lyckades med att inte bränna vid ngt denna gång, bra jobbat Bella!:) Detta är rätt anmärkningsvärt sedan hon lyckats bränna sönder potatisarna som hon skulle koka dagen innan, ingen vet hur hon lyckades men det finns bildbevis
här!

Nu ska jag återgå till att packa, som jag förvisso just har börjat med. Jag ute i sista minuten? ALDRIG!

Some people see what needs to be done but don't have the power to change things.
Some people have the power to change things but are unable to see what needs to be done.

If you need me, this is where you'll find me, on Jenny P sailing the Italian coastline!

Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Du har inte lust o ta mig med?

Postat av: Anonym

Fin blogg du har ! :) kika gärna in i min och bevaka om du gillar den, vilket jag hoppas att du gör :D

2009-05-08 @ 18:02:35
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: pååpy

Ha så kul raring, vi ses i drömmarna :D

2009-05-08 @ 18:04:24
Postat av: - ● Rebecca ● -

Jo visst,dina päron har inte lust o betala för mig? haha

Jag börjar packa nu!

2009-05-08 @ 21:41:04
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Jo men ellerhur?!



Fan va avundsjuk jag e Malin!

2009-05-09 @ 12:12:01
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: bella

Tack för matlagningsberömet, jag börjar sakta men säkert bygga upp mitt självförtroende igen! Hoppas du har det bra i Italien raring, som sagt håll hårt i inävlorna!

2009-05-09 @ 16:37:08
Postat av: Josefin

Tack raring! Det känns bra att du läser då ska jag fortsätta skriv :) Och bara så du vet så läser jag din med och jag vill just nu gärna följa med på denna trevliga resa du ska på! ;) Kommer du hem till övik något mellan resan och norge tro?

2009-05-14 @ 21:27:34
Postat av: Malin

har du lagt ner din blogg eller? Det e ju det enda livstecknet man får från dig! :)

2009-05-20 @ 20:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback