(That's why they call me Slim Shady,) I'm back, I'm back!

Nja, alltså ska jag vara ärlig så är det ingen som kallar mig slim shady, men jag tänkte att om jag ska
citera världens bästa rappare så får jag väl ta och göra det ordentligt.

Så ja, tillbaka från en vecka i underbara Italien. Har haft det sjukt bra, det går inte att förneka.
Större delen av veckan spenderades på båten, Jenny P, med mamma och Kent. Seglandes från Neapel till
Rom besökte vi massa fina små öar och fick även sällskap av delfiner en bit.
Ischia, Ponza, Anzio,Ventotene och en ö till som jag inte minns namnet på besöktes.
Sjukt trevliga små ställen fulla med italienare som inte talar ett ord engelska,
vad är det om för övrigt, varför talar inte italienarna engelska? Hade man tur så kunde man utifrån deras vilda gester och
mimik förstå vad de försökte säga, men det var ju bara om man hade tur.
Lördagen innan hemfärd spenderades i Rom med vår egen cicerone, dvs guide, Marco som
visade oss allt som skulle ses, och det var inte lite det. Vi började med St. Peterskyrkan klockan 0800 på morgonen och
avlutade med Foro Romano klockan 1700 på kvällen, behöver jag säga att jag hade ont överallt och att mitt huvud inte satt kvar på mina axlar vid det laget. Vi var döende och efter en glass på Roms bästa glassfik så bar det av hem till hotellet för lite vila. Så Marco, ja jag vet att du läser detta och översätter det till engelska via ngn sida, tack för guidningen, sukkah!

Sedan jag kom hem har det varit stress, stress och åter stress. Jag har tusen saker som måste fixas innan jag åker till Hitra igen på söndag utöver det så har jag också ett fåtal fina människor som jag vill hinna träffa, ett kalas som ska fixas och fest med vännerna på lördag. Bilen måste också få sig en storstädning, jag skäms för att säga det men den ser ut som fan och har inte städats ordentligt sedan jag åkte hem från Norge i november, skamligt. Men jag är en lat jävel, och det står jag för.

Så ja, Hitra igen på söndag. Ska vara där för 10.00 på måndag har jag fått order om av Inger Karin och då är det bara att lyda. Börjar jobba på tisdagen, känns sjukt konstigt att det blir en säsong till, men förhoppningsvis tjänar jag saftiga pengar och kan åka ut och resa igen efter det. Jag har en plan, en fin en, det återstår bara att se om jag har någon som vill följa med mig! Någon?

Nu ska jag ta en dusch innan Ida kommer hit för att ses en sista gång innan jag drar. Så adios för den här gången, och har ni tur så dröjer det inte ljusår innan jag skriver igen! Ciao!



















































Och sådär, då fick ni se lite bilder från italien också, inte dåligt! Tjing!

Kommentarer
Postat av: märy

Åh vad underbart malin!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback