Karlstad.

Ja, efter förseningar och jävulskap så kom jag ju fram till stockholm.
Kom dock fram 50 minuter innan begravningen skulle börja istället för 5 timmar
innan, så jag var något stressad. Men jag hann och allt gick smidigt när jag väl var framme i huvudstaden.

Begravningen var tung, men det känns bra att ha varit där. Jag hoppas bara att Liv inte bryter ihop,
ingen har nog någonsin stått sin mormor så nära som hon gjorde.

Utöver begravningen så gick vi mest på stan och bara chillade.

Igår var det ju då dags för mig att bege mig västerut igen, mot Karlstad och Jennie och Maria.
Men "snökaoset" gjorde fortfarande att många tåg var inställda. När jag frågade kundtjänst klockan 12.00
om mitt tåg skulle gå 15.30 som planerat kunde de bara svara: " Vi har inte planerat att ställa in det".
Nähä, nej men det låter ju bra. Hur som helst så blev det försenat, såklart. Så efter att ha tackat nej till att
vara med i en intervju för tv4 så gick jag in på kundtjänst för 4de gången och frågade om x2000 som var schemalagt till 17.15 skulle gå så fick jag till svar. "Jag hoppas det, här har du en biljett till det tåget också, sätt dig på det tåg som går först" Så ja,  17.15 satte jag mig på x2000 mot karlstad, och 20.30 var jag framme, en timme försenad.

Anyhoo, Jennie och Maria mötte upp mig, sedan åkte vi och köpte pizza och så blev det pizza, vin och surr hela kvällen. Trevligt värre. Nu under förmiddagen har jag inte gjort mkt vettigt, pratat med Honom på msn för att Jennie har jobbat och Maria har varit i skolan. Hur som helst så kommer de hem hit båda två snart, och då ska vi göra ngt vettigt. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe!

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback