Ledig fredag!

Har haft rätt saftiga dagar i skolan hela veckan, så jag måste säga att det känns rätt skönt att vara ledig idag.
Igår hade vi vårt första pass i navigationssimulatorn, och det var riktigt kul! Tekniksimulatorn provade vi på för första gången på tisdagen, och jag måste säga att det kanske inte riktigt var lika kul, teknik är inte riktigt min grej!

På onsdagskvällen mötte jag upp med några från klassen på järntorget och sedan styrde vi stegen mot andra långgatan och Kellys där det blev en massa öl. Vi var säkert fler än 10 så det var riktigt kul, och planerna smiddes angående inköp av segelfartyg och en segling runt jorden när vi gått klart, haha jaja vi får väl se hur det blir med det!

Jag, Lisa och Annika var i alla fall i samma grupp och vi skulle styra vårt fartyg, som fått en blackout inte hade varken fungerande GPS eller Radar, in till Halmstad från Kullen. Vi var 4 grupper som hade varsin brygga och styrde varsitt fartyg, och vi hade en tävling som gick ut på att den som först såg mittledsbojen vid inloppet till Halmstads hamn vann. Behöver jag säga att vi vann? Haha, det var rätt sweet!

Igår efter skolan gick jag hem och käkade middag och sedan åkte jag in till stan och mötte upp Emelie och så tog vi oss till Bergakungens bio där vi mötte upp ett par till av hennes vänner, och sedan blev det Jägarna 2. Den var över föväntan och riktigt underhållande. Peter Stormare var riktigt obehaglig, skulle inte vilja stöta på honom i skogarna hemma.

Bjuder på ett par bilder från veckan som gått.


Jag och Annika utanför skolan.


Utanför skolan.


Öl på Kellys med klassen.


öl på kelly med klassen.


Lisa och Annika i Navigationssimulatorn.


En lugn natt utanför Kullen.


Lägga ut kurs i sjökortet.


Thumbs up!




Nemas problemas!


Yes, we won!

That's all for now, adios.

Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Hallå där!

Vad har du börjat plugga för spännande?



Vi har oxå ett ställe här i sthml som heter Kelly's :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback